Algemene voorwaarden
1. Voorwerp van de Overeenkomst
- De provider (eKampanya) levert voor zijn klanten SaaS-diensten via het internet op het gebied van bedrijfssoftware.
- De inhoud van de overeenkomst bestaat uit:
- Het ter beschikking stellen van software van de provider om via het internet te gebruiken.
- Het opslaan van klantgegevens (Data Hosting).
2. Gebruik van de Software
- De provider stelt de klant tegen betaling de softwareoplossing eKampanya in de meest recente versie via het internet ter beschikking voor de duur van de overeenkomst. De software wordt door de provider opgeslagen op een server die via internet voor de klant bereikbaar is.
- De actuele functies van de software zijn te vinden in de productbeschrijving op de website: www.ekampanya.de.
- De provider controleert continu de werking van de software en verhelpt eventuele fouten zo snel mogelijk binnen de technische mogelijkheden. Een fout wordt vastgesteld als de software niet de beschreven functies uitvoert, foutieve resultaten geeft, onverwacht stopt of op een andere manier niet correct functioneert, waardoor het gebruik beperkt of onmogelijk wordt.
- De provider zal de software regelmatig verder ontwikkelen en updates en upgrades uitvoeren.
3. Gebruiksrechten van de Software
- De provider verleent de klant een niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om de software tijdens de looptijd van de overeenkomst te gebruiken volgens de voorwaarden van de SaaS-diensten.
- De klant mag de software alleen kopiëren en bewerken voor zover dit is toegestaan volgens de productbeschrijving. Kopiëren betekent het laden van de software in het werkgeheugen, maar niet het installeren of opslaan op hardware zoals harde schijven.
- De klant mag de software niet aan derden ter beschikking stellen, noch gratis noch tegen betaling. Het is uitdrukkelijk verboden de software verder te verhuren.
- De klant moet zijn contractuele relaties met derden zo vormgeven dat gratis gebruik van de software is uitgesloten.
4. Data Hosting
- De provider stelt de klant een bepaalde opslagruimte op een server ter beschikking voor het opslaan van data. Als de opslagruimte niet meer toereikend is, zal de provider de klant tijdig op de hoogte stellen en zo snel mogelijk extra ruimte beschikbaar stellen indien besteld. Als de ruimte vol is, wordt er geen nieuwe data opgeslagen.
- De provider zorgt ervoor dat de opgeslagen data via internet toegankelijk is.
- De klant mag deze opslagruimte niet geheel of gedeeltelijk, gratis of tegen betaling, aan derden ter beschikking stellen.
- De klant mag geen inhoud opslaan die in strijd is met de wet of overeenkomsten met derden.
- De provider neemt passende maatregelen om dataverlies te voorkomen en onbevoegde toegang door derden te voorkomen, door dagelijkse back-ups, viruscontroles en firewalls in te stellen.
- De klant blijft altijd de enige eigenaar van de data en kan op elk moment de overdracht van gegevens verlangen, zonder dat de provider recht heeft om deze in te houden.
5. Ondersteuning & Klantenservice
- De provider zal vragen van de klant (per e-mail of telefonisch) over het gebruik van de software en de overige SaaS-diensten zo snel mogelijk beantwoorden binnen de werktijden zoals vermeld op de website.
6. Beperking van Bereikbaarheid
- Aanpassingen, wijzigingen of onderhoud van de SaaS-diensten kunnen tijdelijk de bereikbaarheid beperken, maar alleen als dit technisch noodzakelijk is.
- De basisfuncties van de SaaS-diensten worden dagelijks gecontroleerd. Onderhoud wordt doorgaans uitgevoerd van maandag tot vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur. In geval van ernstige fouten, die het gebruik ernstig beperken, wordt onderhoud binnen 12 uur uitgevoerd.
- De beschikbaarheid van de SaaS-diensten bedraagt gemiddeld 99,5% per jaar.
7. Verplichtingen van de Klant
- De klant moet derden toegang tot de software verhinderen door passende maatregelen te nemen.
- De klant is verantwoordelijk voor de invoer en het beheer van zijn data en informatie, ondanks de verplichting van de provider om back-ups te maken.
- De klant moet zijn data controleren op virussen en beschermingsprogramma’s gebruiken.
- Bij het eerste gebruik van de SaaS-diensten moet de klant een gebruikers-ID en wachtwoord aanmaken en deze vertrouwelijk houden.
8. Vergoeding
- De klant moet de provider het overeengekomen maandelijkse bedrag plus btw betalen voor de software en data hosting.
- De provider stuurt de klant een factuur voor de verschuldigde vergoeding.
- De provider kan de tarieven en diensten aanpassen met een opzegtermijn van één maand, indien dit redelijk is voor de klant.
9. Garantie/Aansprakelijkheid
- De provider garandeert de functionaliteit van de SaaS-diensten.
- De klant vrijwaart de provider van alle claims van derden met betrekking tot de door de klant opgeslagen gegevens.
- De provider kan de opslagruimte blokkeren als er een redelijk vermoeden is dat de opgeslagen gegevens onwettig zijn.
10. Looptijd/Opzegging
- De overeenkomst is van onbepaalde duur en kan maandelijks worden opgezegd door beide partijen.
- Beide partijen kunnen de overeenkomst onmiddellijk beëindigen om belangrijke redenen, zoals betalingsachterstanden.
- Een opzegging moet schriftelijk worden gedaan, uiterlijk drie maanden voor het einde van de contractduur.
11. Gegevensbescherming/Geheimhouding
- De provider verplicht zich om alle vertrouwelijke informatie strikt geheim te houden en niet aan derden te verstrekken.
- De provider mag de klant als referentie gebruiken en algemene informatie voor marketingdoeleinden delen.
12. Mededelingen
- Alle mededelingen moeten schriftelijk worden gedaan, bij voorkeur per e-mail of fax.
13. Salvatorische Clausule
- Als een bepaling van deze overeenkomst ongeldig blijkt te zijn, blijft de rest van de overeenkomst van kracht.
14. Rechtskeuze & Jurisdictie
- Alle geschillen worden behandeld in Nürnberg.